De mange timer med den travle by begynder at give pote...
Hvad er det lige der sker? Er det ”det forsømte forår” med modsat fortegn? Er det hårdt arbejde og positiv tænkning der nu gør sin virkning? Jeg tror det….
Knægten er lige kommet hjem og fortalt, at han har lavet 11 i filosofi…. og var meget tæt på 13, Sidste gang fik han også 11 - og burde have haft 13. Terminsprøvet i mat. gav 9, 3 point fra 10 - og i geografi fik han 10 for en rapport om Japan, fik han i øvrigt også sidste gang. Jeg tror heller ikke der findes en knægt der arbejder hårdere med sine lektier - ikke fordi han er en stræber, men fordi han har de problemer med stavning og læsning som han har kæmpet med - og som han stadig skal være opmærksom på. Det hårde arbejde giver nu pote - og han rykker i alle fag - og jeg er lidt misundelig over, at jeg aldrig har opnået samme resultater - vel vidende, at jeg heller ikke lagde det arbejde i det som han gør.
Knægtens force er også at, nu begynder undervisningen at få indhold, frem for kun færdigheder. Tekster skal analyseres, der skal fordybning til og almen viden. Meget af indholdet i 8. og 9. klasse handler om ar løse problemer, at have og begrunde holdninger, at vise initiativ og eftertanke - netop de færdigheder, man ofte glemmer i de yngre klasser, hvor det meste af tiden går med at finde udsagnsord og øve sig i brøker.
Jeg har sikret mig, at han ikke vælger gymnasiet - i hvert fald ikke lige nu.
Knægten er lige kommet hjem og fortalt, at han har lavet 11 i filosofi…. og var meget tæt på 13, Sidste gang fik han også 11 - og burde have haft 13. Terminsprøvet i mat. gav 9, 3 point fra 10 - og i geografi fik han 10 for en rapport om Japan, fik han i øvrigt også sidste gang. Jeg tror heller ikke der findes en knægt der arbejder hårdere med sine lektier - ikke fordi han er en stræber, men fordi han har de problemer med stavning og læsning som han har kæmpet med - og som han stadig skal være opmærksom på. Det hårde arbejde giver nu pote - og han rykker i alle fag - og jeg er lidt misundelig over, at jeg aldrig har opnået samme resultater - vel vidende, at jeg heller ikke lagde det arbejde i det som han gør.
Knægtens force er også at, nu begynder undervisningen at få indhold, frem for kun færdigheder. Tekster skal analyseres, der skal fordybning til og almen viden. Meget af indholdet i 8. og 9. klasse handler om ar løse problemer, at have og begrunde holdninger, at vise initiativ og eftertanke - netop de færdigheder, man ofte glemmer i de yngre klasser, hvor det meste af tiden går med at finde udsagnsord og øve sig i brøker.
Jeg har sikret mig, at han ikke vælger gymnasiet - i hvert fald ikke lige nu.
Tja har jeg ikke sagt det för ? saa nu...
SvarSletKnägten kommer efter sin farfar.
det musiske siger jeg, det musiske.