Gå videre til hovedindholdet

Söforklaring

Det er da en ganske naturlig ting at familiebaandende spränges. Maaske skulle jeg have sagt "kärnefamilien"..den som eksisterede de förste aar indtil tidspunktet kommer hvor, som du siger, ungerne, forlader gruppen. Det nävner jeg jo ogsaa -livets gang-. Tanker en gammel farfar maa göre sig, og morfar og mormor og farmor. Den familie der bor paa 6.juli vej vil ogsaa paa et fjernt tidspunkt opleve det. Det betyder jo ikke at der derefter skal väre de langes knive`s nat
men kernefamilien med alle dets gläder og sorger og kriser er definitiv forbi ogsaa naturlig og -livets gang. Maaske vil du om et kvart aarhundrede sidde paa Havai og have samme tanker iksandt -livets gang. Dette er ikke noget kritik af familienforbundet clausen mm. It`s fact!

At jeg saa efter et par tankestreger og pauser över kritik over familiesiden var efter pricipet "By the way" maaske skulle der have väret startet en ny side. Du og jeg er til tiden de eneste der skriver noget hvoraf du nok er den flittigste. Jeg ved jo ogsaa at der er andre blogs der bliver benyttet af jer, selv om patton ogsaa har en kunstpause, derfor galer hanen nu om saa kraftigere paa urban.

Tillad en äldre fattig udlandsdansker(de fleste er jo velhavende har jeg hört) den fejl, at han paa grund af mangel paa sprogtraining, tiltider at har svärt at udtrykke sig klart og tydelig.

god arbejdsuge!

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om