Gå videre til hovedindholdet

can.pæd?


Jeg blev via min funktion kaldt akut hen til en knægt, der var ved at smadre et klasseværelse i arrigskab, "Thomas, kan du ikke lige..." Joda, svarede jeg promte, mens min hjerne sukkede dybt over, at det faktisk var frikvarter, at jeg var smøgtrængende og enormt kaffesyg. Jeg gik ind til drengen, der hurtigt faldt til ro (sådan virker jeg...) og snart sad vi ved computeren og spillede Pixeline (rædselsfuldt, men pædagogisk forsvarligt i netop denne situation). Timerne gik, vi spillede, snakkede, fandt tilbage til en normal adfærd og fik vasket op! Efter to timer gad jeg ikke mere - jeg havde også fået vikartimer og smøglysten oversteg grænseværdien for NU. Da jeg fulgte drengen tilbage til hans klasse, lød der et kæmpe brøl fra en af lærerne der var ifærd med at give en anden elev et gigantisk fur, en skideballe af rang, med et lydniveau som The Who i 77. Knægten jeg havde haft reagerede som katten på tegningen..Han blev så forskrækket, selvom han godt var klar over at det ikke var hans skideball, at han simpelthen strøg ud, væk, au revoir - og hvor jeg så fandt ham siddende (rystende)

Så er det forargelsen kommer op i mig. Hvad fanden ligner det af skælde svage børn ud på en så voldsom måde, i fuld public, og uden at tage notits af andre elever? Kan man så tilføje pæd. på sit visitkort? Jeg synes det var så synd for knægten - og kan godt forstå at han ikke trives i et sådant miljø - men det er "out of my reach". Jeg må indtil videre stå på sidelinien og afvente, at han bliver indstillet som et fuldtidsprojekt til mig.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om