Gå videre til hovedindholdet

Politirapport 1

Min Pengepung er væk. Det var politiet der opdagede det først. Man ringede fra stationen i Tessin og spurgte venligst om jeg savnede mine kreditkort. Jeg kunne hente dem på tirsdag mellem 15 og 17 for der havde man ”Sprechtag” .

Der er tusind spørgsmal der farer gennem hovedet, er alle kort der? Det ser ud til m/k der har fundet eller taget den kun havde øje for kontanterne ..og pungen. Man havde fundet diverse kort i stationens postkasse, en venlig borger havde lagt dem i. yderlige informationer pa tirsdag som sagt.

I næsten to dage er jeg gået rundt og ikke bemærket det, det ærgrer mig mest. Hvornår har jeg brugt den sidst? Lørdag ved to tiden hos ALDI i Tessin jeg var kørt til byen for at købe parmesanosten til Jutta gæstebud for familien om aftenen, da jeg var pa motorcykel forstuvede jeg osten i rygsækken pa ALDI
pakkebord efter kassen. Om jeg sa har lagt fra mig på bordet og sa gaet kan
jeg ikke sige med sikkerhed det var sidste gang jeg brugte den. Normal forstuves den i sommermotorcykeljakken i de påsyede lommer der normalt er sikrede med
knapper. En af de efterfølgende kunder ma have taget den med sig og ikke som ærlig finder afleveret den ved kassen.

Nu et par timer efter opdagelsen smerter det mig mest at selve pengepungen ikke er dukket op i politiet postkasse ,kun kortene er der. Pengene er borte men hvad herre, det er kun mammon, jeg mener ca 100 Euro, men alt andet smerter mig.

Min Pengepung var et sted hvor ingen andre end jeg normalt har adgang til, et sted hvor end ikke indenrigsministeren kunne snuse rund (online undersøgelser af private computere kan foretages i Tyskland) her var der gemt notater pa små papirstykker som kun angik mig mit hemmligste sted. To mønter jeg omhyggelig værnede om, fra israel og tyrkiet, uden materielt værdier men mine. Et par telefonnumre jeg kun kunne læse, et billede af Sigrid og vistnok andet som jeg betragtede værdifuld at have med sig. Alt dette har den rå hjerne taget fra mig. Kunne han ikke have taget pengene og smidt hele pungen væk som andre møgtyve normalt gør. Han har såret min sjæl på det dybeste.

Kommentarer

  1. Det er noget af det værste der kan ske. Kender godt den irritation man går med. Bare rolig vedkommende vil blive straffet for sine geninger.

    SvarSlet
  2. Tak min sön...
    det gjörde godt!

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om