Gå videre til hovedindholdet

Politirapport 2


Ved besøget pa politistationen i Tessin som har åbent for publikum 2 timer om ugen., behandlede man min sag åbenbart som ”Fundsache”. Man havde modtaget en kuvert med juledekoration pa forsiden indeholdende alle mine kort kredit og trækkekort, diverse beviser (blodgruppe mm) og en bunke kasseboner,- jeg har den vane ikke kun at lægge byttepengene tilbage i pungen, men også kviteringerne. Så kun en underskrift og jeg kunne jo være glad at have mine sager tilbage. Jamen hvad med pengene hvad med pungen af sort gedelæder?
Kortene falder da ikke sadan af sig selv ud. Og kuverten stammer heller ikke fra min pung! Sa faldt tiøren hos politibetjenten, nå jamen så må vi jo hellere passe
på kuverten det er jo nu et bevistykke og vi anmelder sagen som ”Unterschlagung von Fundsache” De er bevist af en eller anden grund fjernet fra pungen og afleveret i en gammel julekonvulut, som fandtes i rodeskuffen, i olitiets postkasse. Af tyven eller hans mor eller bedstemor ..man behold pengene og pungen resten var for kompliceret.

Da jeg havde modtaget det hele mod underskrift körte jeg tilbage til astedet Aldi
Parkeringspladsen satte biken og gik lidt rundt pa stedet. Pludselig kom jeg i tanke om ,da jeg stod der i lördags undrede det mig at den kunde der hvisnok kom efter mig nærmest løb ud af butikken svang sig op på en rød ”Roller” og brasede afsted, ikke ud af den normale udkørsel men ad en lille gyde der normalt
er for gående, jeg undrede mig lidt dengang over den skødesløshed , jeg var ikke bevist af der røg min pungafsted ! Nu kan det da koplementere sagen min sag. Altså på jagt efter en rød motoroller i byen. Det er som at lede efter nålen i.....


Hjemme efter en god timestid. Nu ville jeg få orden i det var tilbage.Alle kort blev placeret i en ny pung som jutta gav mig. Jeg gennemgik også alle bilag det gør jeg tit for derefter smide dem i papirkurven. . . men how her var der et bilag som
ikke passede ind i mit skema. handlet i ”Image Hall” for 116,80 Euro den 12.10.07 ikke med mit kort, det havde jeg endnu ... hvordan er dette bilag havnet i min stak ? med pengeinsttut og kontonummer ,for politiet et visitkort .. det skulle da vel aldrig være vores uærlige finder? der havde så meget rod pa sit bord så han kom til at lægge sit eget bilag i min stak? Politiet i Sanitz, fungerer når Tessin er lukket, reagerede fobavset det her kumme komme til at blive alle tiders historie.... men men men de er mange spørgsmål endnu og jeg vil berette senere hvordan det går videre.

Kommentarer

  1. På dem Sherlock.
    Det minder om en tegnefilm på tysk tv i gamle dage,en fyr i scotchtern....

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om