Gå videre til hovedindholdet

Lidt af hvert...

Var lige en tur forbi "Skitfisken" - og kom til at tænke på franske og italienske film fra de tidlige 70´ere, hvor Renaulterne drønede gennem Paris´mørke og våde gader med tempo ikke set mage - og de italieske Alfaer med hvinende dæk på sandstrande.(det var bare et sidespring).

Sikke en miniferie vi har haft - en masse, fortrinsvis behagelige, gøre mål og solskin. Haven står flottere end nogensinde, den stil vi ønsker os er så småt ved at slå igennem. Efter sigende fortsætter det ugen ud med 20 grader og en del sol. SKØNT .

Tordag nat tog Stoffer og Lone til Struer, Sigurd var blevet hasteindlagt, så de trådte til som lidt støtte. Han blev hurtigt udskrevet igen, medicineringen var ikke god nok - det er nu ændret. Caroline kom galt afted i svømmehallen. Hun gik igennem deres plastikafdækning på kanterne og skar sig i foden ret voldsomt. Efter et besøg hos vagtlægen, en rensning og forbinding er hun dog oppe at køre igen. Fredag havde vi "prinsessen". Vi tog en tur i Storcentret sammen med ca. 130.000 andre mennesker - forfærdeligt, men da vi pt. er ret stressfri (i ferierne ihvertfald) var turen dog dejlig. Lørdag aften var Christoffer til koncrt sammen med sin onkel. Led Zeppelin Jam, et godt kopiband gav koncert i byen og Stoffer fik en fed musikoplevelse - sammen med Søren.

Nu varer det lidt inden den næste ferie - æv, jeg holder meget af dagene hjemme. Stoffer starter med prøverne på torsdag og jeg ligger i fagfordeling for næste år. Jeg gider det ikke. Kollegerne er som skamskudte høns, de farer pamiske rundt og søger efter det sidste korn de kan sluge. Flere af dem synes endda at have mistet hovedet og falder gang på gang på røven for ledelsen og laver aftaler på andres (mine) vegne. Åndssvagt. Jeg tager det helt roligt, det bliver jo alligevel altid lavet om til sidst. Hvorfor skal bruge timer på at sammensætte en tjenesteplan for næste skoleår, når ledelsen alligevel laver om tilsidst - lad dem dog tage ansvaret - det har de selv valgt. Jeg har sat mig for, at hvis de (igen) pisser på mig, siger jeg op - bum - sådan, kort og kontant. Jeg laver en masse arbejde, jeg gør det pissegodt, så jeg vil ikke give plads for uduelige lærere der skal gemme af vejen - som mange ledelser desværre har en tendens til. Dem der kan yde et stykke arbejde får en ordenlig arbejdspukkel, dem der flyder med, skal vi andre løfte røven på - det gider jeg sgu ikke mere.

Nå, ikke mere brok. Vi er ved at være klar til ugens udfordringer, en glad maj-hilsen til jer alle.
Forrresten, imorgen lægger jeg nogle fede have billeder ud på bloggen - kameraet løb tør da jeg forsøgte lige før.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om