Gå videre til hovedindholdet

EM 2012


Gruppe A

Polen
Tjekkiet
Grækenland
Rusland
En spændende gruppe hvor alle lande er favoritter til at kunne gå videre, men det kan også blive en gruppe hvor uafgjorte kampe bestemmer det hele. Polen har hjemmebanefordelen og kan give de points der er brug for, Tjekkiet er ved at finde det gode spil frem igen efter en række dårlige år og mht. Rusland må man forvente succes på et eller andet tidspunkt. Jeg tror på Polen og Tjekkiet.

Gruppe B

Holland
DANMARK
Portugal
Tyskland
Ha, ha, så kan han lære det, vores nye, gamle landstræner. Føj for en lodtrækning, for DK altså, Holland er altid gode ved en slutrunde, Tyskland spiller pt. det bedste bold i Europa sammen med Spanien og Portugal kan ikke endnu engang tabe til DK. Det ligner tørre tæsk til Kongeriget. Dk har den fordel at alle vil anse DK som dem man skal slå, så holdet kan kun overraske. Tyskland og Holland vil gå videre, Danmark vil blive skudt ud af turneringer - og Morten Olsen med.

Gruppe C

Spanien
Irland
Kroatien
Italien
Spanien er turneringsfavoritter og vil mindst nå en semifinale. Umiddelbart vil Italien følge dem, Azurri er med den nye træner ved at skabe basis for et bedre landshold så jeg tro de følger med over. Irland flopper, de har ikke kvaliteterne og Kroatien er fyld, dem tror jeg ikke på. 

Gruppe D

Ukraine
Frankrig
Sverige
England
Håndværkergruppen. Den bliver tæt og spændende, alle hold ser deres chance. Ukraine har fordel af hjemmebanen, Frankrig skal have deres landhold op igen, Sverige er et godt hold og England formår aldrig noget når det skal være. Jeg ville nyde Ukraine og Sverige som dem der kom videre, det er måske bare en drøm. 

Kommentar:
Det danske medier og spillere talte om semifinale efter vi slog Norge og Portugal i vores kvalifikationspulje. Hvordan de kunne komme på de tanker er mig en gåde. Det danske landshold spiller i perioder ganske godt, men et viderhold er slet ikke. Boldomgang og taktisk snilde er for dårlig og de svære kampe er der ingen danske spillere vant til. Såfremt de er så heldige at spille i deres sekundaklub blive EM et springbræt, men de fleste spillere er supllement og aldrig på tophold. Hvis DK kommer videre, hvad jeg naturligvis håber, så er det en sensation.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om