Gå videre til hovedindholdet

Juleopsamling






Åh, der er så mange ting der skal nås – og det er allerede den 21. december, de næste dage bliver halvtravle. Caroline og jeg har brugt de sidste 3 dage på at få købt julegaver og julemad. Vi har været igennem Vejle, Kolding og Fredericia flere gange og fundet netop det vi finder bedste til hver enkelt gavemodtager. Det er ikke nemt.


Når man bevæger sig rundt i butikkerne er der mange ansatte der synes at virke lidt trætte af bånd, papir og mærkater. Det underer mig også at så mange spørger om det er til en gave, det må de have gjort 1000-vis af gange de seneste uger. Hvis det er en sur ekspedient, beder jeg pakke ind…hehe.


Juletræet med sin pynt…ups, jeg har endnu ikke fået købt juletræ, men forventer at det findes i dag. Det skal ikke være så stort, vi fejrer ikke julen hjemme og ungerne er ved at være lidt store, så julen handler efterhånden mere om hygge, samvær og ferie end den voldsomme gavefest der lægges op til.  Jeg kan godt forstå at mange børn rammes af julestress med daglige gaver, adventsgaver, julebesøg, juletræsfester og kæmpe forventninger. Jeg har kendskab til børn der får for 100,- kr. dagligt, 500,- til advent – hvad er der så tilbage at glæde sig til på selve juleaften. Når man så kombinerer forventningerne med den kæmpe mængder sukker der indtages, ser man som lærer frem til januar…



Tirsdag aften kørte jeg Christoffer til Struer, hans opgave var færdig og skulle afleveres onsdag morgen i 3 eksemplarer. Vi kørte kl. 22.12 og jeg var hjemme igen kl. 01.21. Der var ikke meget trafik, men jeg røg ind i en ”snestorm”, hold kæft hvor det sneede omkring Brande – gudskelov er vinterdækkene monteret og med sidste års vintevejr er det jo absolut ingenting. Jeg fatter ikke at jeg turde køre rundt i Golfen sidste vinter, på tynde helårsdæk (læs sommer), hvor jeg dagligt havde svært ved at køre op ad Vejlevejsbakken. Jeg må starte i 2. gear, give moderat gas og så ellers håbe at jeg kunne slide mig ned til lidt asfalt. Derfor nyder jeg også årets julevejr og savner ikke hvid jul et eneste sekund.



Mens jeg sidder her og fabulerer for at undgå at skulle i gang med dagens alenlange huskeliste, kom en kollega forbi med  koncertbilletter til Rammstein til februar. Sikke en julegave. Jeg glæder mig til at opleve store tyske læderklædte industial-heavyrockere synes voldsomme kærligheds og behovssange med (ofte) dybe tekster, med Brecht´ske undertoner – super.

Nu vil jeg ordne dagen.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om