Gå videre til hovedindholdet

EM dag 2

Forventninger er små - kroaterne kalder sig selv verdensbedste og østrigerne har lavet en forening til nedlæggelse af deres landshold. Kroaterne startede godt og fik efter 5 minutter et straffespark. Da de så efter endnu 25 minutters udemærket spil opdagede, at de ikke kunne score mål nr. 2 uden af få sved på panden, begrænsede dig sig til et absolut minimum - og vandt ufortjent. Ikke sådan at forstå at Østrig havde fortjent at vinde, f'øj da, slet ikke - hvis man troede man havde set bunden igår af Schweiz, så gjorde Østrigerene da deres til at man ændrede sin mening. Sådan en flok amatører - håbløst. Ingen gennembrud, ingen tacklinger, ingen taktik, i første halvleg ingen fight - og publikum jublede hver gang østrigerne kom over midten eller hvis de slog en forsvarbold ud til publikum. Stemningen var som på et koreansk eller amerikans stadion, hvor der jubles over den mindste ting. UEFA burde ikke give slutrunder til lande med så dårlig forboldkultur, næste gan bliver det måske de tre baltiske lande - så er der endnu færre pladser til de gode nationer. Østrig skal dog have credit for at de fightede bedre i anden halvleg, men i virkeligheden var de totalt chanceløse.

Polen spillede for en uge siden en kamp mod et reservehold fra Danmark og klarede med nødog næppe 1-1 på hjemmebane. I min naivitet troede jeg, at det var fordi polakkerne skånede sig - falsch - de spiller ikke bedre. De havde op til em pralet med deres fysik!!! Det var da vist pral. På intet tidspunkt gjorde de brug af den mod tyskland, der fortjent vandt. Tyskalnd var da ellers til at tale med. Polakkerne brød igennem på fløjene mange gange, fik bolden slået ind - men der var stort set altid en polak fulgt med - ynkeligt. Tyskland havde de held som de plejer. En udulig norsk dommer, returbolde på de rette tidspunkt (2-0) og, bravo, god bevægelse. De var mere seværdig end tidligerer. Jeg mener dog forsvaret et alt for svagt og hvis Ballack ikke spiller betydeligt bedre, vil også den tyske midtbane lide gevaldigt. Polankkerne er nogle ynkelige kartoffelavlere, pinlig indsats

Kommentarer

  1. Jeg skrev min kommentar för
    jeg läste din bedömmelse men
    jeg synes resultatet er det samme.
    Jeg haber du fortsätter dem
    de er baade sjov og rigtige.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om