Gå videre til hovedindholdet

Back in Black v.2


 

Grundlovsdag – hurra,hurra – og så på en lørdag hvor man alligevel har fri…nedtur. Grundloven er naturligvis den vigtigste lov vi har i kogeriget, den er basis for hele vores opfattelse af samfundet, både det nationale og det globale syn på andre nationer – og så er den skuffende nok ikke ret meget mere værd end den halve fridag man kan redde sig med års mellemrum. Grundloven tolkes af magthaverne – især omkring ytringsfriheden. Den er basal når det handler om at fornærme andre trosretninger, men den sættes ud af kraft når det handler om klimakonferencer – absurd. I det hele taget er meget af det idealistiske syn grundloven baseres på, ved at blive udvasket og misbrugt, så den kun "gælder" når det er til egen fordel.

Men pyt med det….

For jeg vil sammen med Stoffer bruge grundlovsdag til en tur til Horsens og bruge nogle timer på deres fodboldstadion. Nu kunne man tro at vi ville supporte Horsens IC i deres oprykning til superligaen, men nej, vi vil bruge en dag på at supporte en flok halvgamle australiere, AC/DC. Det gamle band der spiller deres gamle sange, enkle og til tider ret enfoldige, men med energi og massepyskose-sing-a-long-elementer. Vi skal en tur med RockkNroll-train, ud af Highway to Helle, opleve himlen brydes med Thunderstuck, mærke kulden fra Black Ice og så videre…og jeg glæder mig. X-faktorfor halvgamle og deres halvvoksne sønner.

Sidste år så vi dem i Parken – det var en stor oplevelse og jeg forventer mig endnu mere denne gang. Jeg var i Horsens for nogle år siden til Rolling Stones med 80.000 tilskuere – og det var en fed oplevelse. Denne gang er der "kun" 30.000, men de fylder sikkert også godt i provinsbyen. Vi vælger at køre derop, bruge en p-plads et par kilometer fra og så gå til stadion – der er ingen problemer med det. Når vi så skal hjem, tja, så må vi sætte ac/dc på cd´en og væbne os med tålmodighed.

Mere følger i morgen…

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om