Gå videre til hovedindholdet

Nu gælder det

Så er vi vist ved at komme i gang…

Jeg har ikke set ret meget af dagens kampe. Honduras tabte til Chile, hvilket vel var forventet og Schweiz tog overraskende begge point mod favoritterne fra Spanien. Nu ligger vejen åben for VM for spanierne, de plejer altid at tabe en kamp – og ryge ud – nu er kampen tabt, så vejen til finalens ligger åben…håber jeg. Jeg synes stadig de spiller seværdig fodbold. Dagens største fryd var dog den kraftige lyddæmper på de uudholdelige vuvuzelaer – de afrikanske horn fra helvede. Uruguay viste måske ikke eget format, men mere afrikanernes manglende format. Sydafrika ryger ud – og de er ikke bedre end vi så til aften. Havde de et skud på mål?

De næste kampe er;

Argentina-Korea

En sej i denne match er næsten lig med billet til næste runde. Begge hold vandt deres første kampe, Korea med god fight og flid, Argentina med et minimum af den krævede indsats. Jeg tror maradonnas tropper tager næste stik – de er et bedre hold og lader sig ikke overraske som grækerne gjorde.

Grækenland-Nigeria

Vind eller forsvind – der er ingen blød mellemvej. Grækenland spillede ineffetivt og med doven arrogance mod koreanerne, der skal arbejdes på et helt andet niveau hvis Nigeria skal besejres. Nigeria har ikke meget format, men med fysik og ryggen mod muren må man forvente en mandfolkeindsats – jeg tror det bliver et barskt opgør, med Nigeria som en lille favorit.

Frankrig-Mexico

Begge har et point på kontoen, men Mexico har endnu Uruerne til gode – derfor skal de have point mod Frankrig. Jeg er bare ikke sikker på at de har formatet. Mexicanerne spiller ofte en gang charmerede sydamerikansk inspireret bold, men det har også faser i deres spil, hvor det ses at de er i kval.gruppe med Belize og Canada. Frankrig har spillerne men ikke holdet – jeg aner ikke hvor de skal placeres. Er de et turneringshold der spiller sig i form, eller er det virkelig så svage, som deres spil har vist sig at være på det sidste. Jeg holder med Mexico, men tror at frøæderne vinder.

Kommentarer

  1. Argentina taber.Korea går ubesejret til de møder n korea i finalen og taber.

    Tror på Nigeria og holder på Mexico...Viva la revolutiona...

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om